Nieuwe dirigente: Vera van Tol

21-05-2019

'Trust that God will put the right people in your life at the rigth time and for the right reasons' En nu is het dan zover, per 22 Mei 2019 mag ik mij dirigent noemen van de Credo Singers, een koor met een prachtig verhaal wat op dit moment bezig is aan een nieuw hoofdstuk. En ik ben blij dat ik daarbij mag horen!

Maar wie ben ik eigenlijk?

Vera van Tol- van Suijlekom is de naam, 42 jaar oud op moment van schrijven, 11 jaar getrouwd, en gezegend met 6 prachtige kinderen. Al onze kinderen dansen en maken ook muziek, ons huis is dus altijd met muziek gevuld. Ik adem het zo ongeveer ;-)

In het dagelijks leven werkzaam als gastouder/ambulant begeleider voor kinderen met een medische specificatie en/of gedragsproblematiek. Ook ben ik logeergezin, en zit ik voor verschillende jonge cliƫntjes in een soort van zorgteam. Zodat ook deze kinderen/jong volwassenen met een beetje hulp kunnen deelnemen aan onze maatschappij. Een baan die mij zeer veel voldoening geeft maar aan de andere kant ook best pittig is. En dat is waar muziek om de hoek komt kijken ;-)

Ik geef in huis les op dwarsfluit, blokfluit en piano, en ik geef zang coachings, lekker thuis, in huiselijke sfeer. Daarnaast sta ik vaak op zaterdag in het theater om hier spelers en zangers (zelfgeschreven) nummers aan te leren en te brengen tijdens de voorstellingen. Ik zorg ervoor dat koor en solisten hun stem gezond houden, avond aan avond voorstellingen zingen zit qua stemgebruik net iets anders in elkaar. Een soort andere tak van sport, maar niet minder leuk. Samen met mijn man schrijf ik o.a. voor deze voorstellingen, maar ook voor amateurverenigingen in de musical, nummers, tekst en muziek, en evt. orkestbanden.

Hobby's heb ik ook, maar die zijn toch veelal wel gelinkt met muziek schrijven en/of maken. Ook dans ik op de dinsdagavond heerlijk in de streetdance lessen voor de 40-plussers ;-)

Inmiddels ben ik alweer ruim 23 jaar dirigent van Gospel-popkoor Amazed! uit Alkmaar, en tussen toen en nu ben ik dirigent geweest van verschillende koren, waaronder het IJE Den Helder, Popkoor Eigenwijs Zwaag, Alkmaars Gospel Choir en projectkinderkoren in onze kerkgemeente te Heerhugowaard. Op dit moment ben ik ook als dirigent werkzaam bij Kindergospelkoor Joy te Den Helder. En per 22 Mei dus bij Credo, en daar heb ik zin in!!

Het dirigeren van gospelkoren geeft mij voldoening in het uitdragen van mijn geloof in God, ik vind het een fijne manier van beleven, een manier voor mij om uit te dragen van Zijn liefde. Het talent wat ik van Hem kreeg, wil ik Hem graag terug geven, en het liefst op deze manier.

Ik kijk ernaar uit om bij deze mooie groep te horen, laten we samen Zijn verhaal vertellen!!

Gospelgroep De Credo Singers, credosingers@hotmail.com. Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin